Saturday, May 16, 2009

Siksa Meninggalkan Solat Fardhu

*Meninggalkan fardhu Isyak: Allah tidak redha ia hidup di bumi-Nya dan menggesa ia mencari bumi yang lain.
*Meninggalkan fardhu Asar: Dosa orang yang meninggalkan sembahyang fardhu Asar seperti membunuh 1,000 orang Islam.
*Meninggalkan fardhu Zohor: Dosanya seperti ia meruntuhkan Kaabah.
*Meninggalkan fardhu Maghrib: Dosa orang yang meninggalkan fardhu Maghrib sama seperti ia berzina dengan ibunya (jika lelaki) atau berzina dengan bapanya (jika perempuan).
*Meninggalkan fardhu Subuh: Orang yang meninggalkan fardhu Subuh akan disiksa selama 60 tahun di dalam neraka.

menitis air mata saya tatkala mengenangkan tertalu besar dosa saya pada Pencipta. Mungkin selama ini saya tidak menganggap saya berdosa kerana saya tidak melakukan dosa kepada manusia, tetapi YA ALLAH, ku bersujud atas kebesaranMu dan ku Mohon Ampun bagi diriku dan juga sekalian HambaMu kerana terlalu jauh kami menjauhiMu. Ampunkan kami Ya Allah.

No comments:

Post a Comment